01b Victor’s LESCANT-español

Fue en 1992 cuando David Victor publicó el modelo de LESCANT para entender la Comunicación de Negocios Internacionaels.  Yo todavía utilizo el modelo porque es una excelente manera de analizar las diferencias culturales.  LESCANT es una sigla que representa: Language (lengua), Environment (ambiente), Social Organization (organización social), Context (contexto), Authority (autoridad), Non-Verbal (no verbal), and Time (tiempo).  A seguir hay um PDF de la ideas básicas del modelo de LESCANT.

PDF file version

Victor, David A. 1992.  International Business Communication.  New York, NY: HarperCollins Publishers Inc.

Here are some student examples

 

Patricio, Clint, Rick

Fidel, Travis, Steven

Pepe, Ryan, Ricardo

 

Andre, Russell, Shannon

Silvia, Rob

Joe, Xavier

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: